Konkret Utveckling AB | Fler förslag på vad som (oftast) inte löser problemet
1937
single,single-post,postid-1937,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-3.5.2,side_area_uncovered,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_responsive

Fler förslag på vad som (oftast) inte löser problemet

Fick många förslag av er vad man mer kan göra för att  kanske inte lösa problemet och vända trenden med sjunkande försäljning, vikande marknad och omotiverad personal. Den riktigt riktigt svåra frågan från i tisdags. Förutom att omorganisera och byta logotype kan man till exempel:

1. Sätta ännu högre säljmål
2. Lägga på en bonus (som man inte har en chans att nå)
3. Införa ett nytt kvalitetssystem
4. Man byter namn på företaget/avdelningen
5. Skaffar ett till chefsled
6. Rationaliserar bort ett par tjänster (förslagsvis de som sysslar med leverans)
7. Man inför ett nytt säljsystem.

Tack alla för de fina förslagen.

Det roliga var att ALLA svarade rätt trots att det var så luriga alternativ. Ni är ju så  smarta! Det är klart att ni ska fråga medarbetarna vad de ser för lösningar och utvecklingsmöjligheter. Om det nu var så lätt –  varför gör ni inte så då? Utan krånglar till det för er? Undrar vän av ordning.

Blogginlägg 11 i #blogg100.